Odbiory mieszkań i domów

1. Co robimy?

Pomagamy w ocenie technicznej mieszkania od dewelopera.

Podczas odbioru technicznego dokładamy starań, aby wyeliminować wszelkie usterki, które utrudniają bądź uniemożliwiają wykończenie mieszkania, a usunięcie ich z własnej kieszeni może być bardzo kosztowne. W czasie odbioru mieszkania określamy gradację i poziom trudności usunięcia usterek, doradzimy czy należy podpisać protokół odbioru, czy wstrzymać się z tą decyzją do usunięcia nieprawidłowości. Wskażemy również na co należy zwrócić szczególną uwagę. Pomożemy wywalczyć zniżkę bądź zwrot pieniędzy od dewelopera.

2. Jak wygląda odbiór z nami?

W czasie odbioru niezbędne jest posiadanie następujących dokumentów:  standard wykonania lokalu, plan mieszkania, (ewentualnie) dokumenty dotyczące zmian lokatorskich oraz dokument potwierdzający pomiar mieszkania wraz z numerem normy ( zwarte w Umowie z deweloperem). Pracownik przyjeżdża na miejsce z niezbędnymi narzędziami. Wszystkie osoby uczestniczące w odbiorze (przedstawiciel wykonawcy, właściciel mieszkania oraz nasz pracownik) wchodzą do lokalu.  Nasz pracownik oznacza usterki, wyjaśnia Państwu ich zakres, a także przedstawia je przedstawicielowi wykonawcy (opierając się na przepisach Prawa Budowlanego i Polskich Normach Budowlanych ) tak, by tamten wpisał je w protokół odbioru. Protokół  spisywany przez przedstawiciela wykonawcy jest wiążący a wszystkie wyszczególnione w nim wady deweloper zobowiązuje się naprawić bądź rozpatrzyć ich likwidację.

3. Co sprawdzamy?

  • powierzchnię mieszkania
  • krzywiznę ścian
  • jakość tynków
  • instalację wodną i kanalizacyjną
  • drzwi
  • okna
  • parapety zewnętrzne i wewnętrzne
  • podłogi i posadzki ( również wilgotność)
  • balkony, tarasy
  • grzejniki
  • osłony okienne
  • drzwi wejściowe
  • otwory drzwiowe
  • poprawność wprowadzonych zmian lokatorskich
  • zgodność z planem
  • jakość użytych materiałów (zgodność ze standardem wykonania)
  • wymiary ogródka
  • ogrodzenie (dom)
  • furtkę (dom)
  • garaż

4. Kim jesteśmy?

Nasi pracownicy to inżynierowie ( z uprawnieniami budowlanymi) jak również technicy budowlani (fachowcy z kilkunastoletnim doświadczeniem w odbiorach i wykończeniach mieszkań).


W naszej firmie zatrudniamy przede wszystkim techników budowlanych, którzy pracują w budownictwie od wielu lat i posiadają ogromne praktyczne doświadczenie w ocenie technicznej lokalów mieszkalnych. Nasi pracownicy zajmują się również nadzorem ekip wykończeniowych, co sprawia że mają ogromną wiedzę z zakresu wykończeń i remontów, dzięki czemu potrafią realnie ocenić w jaki sposób dana wada wpłynie na późniejsze wykończenie i eksploatację lokalu.

Nasi pracownicy NIE PRACUJĄ DLA DEWELOPERÓW

Jesteśmy przedstawicielami klienta. Nasi pracownicy nie są zatrudnieni przez deweloperów. Nie zachodzi więc ryzyko, że pracownicy “przymkną oko” na niektóre wady i niedociągnięcia.

Zatrudniamy od wielu lat tych samych sprawdzonych pracowników

Nasz zespół składa się ze sprawdzonych i rzetelnych fachowców, z którymi często nasi Klienci kontynuują współpracę podczas prac wykończeniowych.
Dzięki zaufaniu naszych Klientów działamy na rynku nieprzerwanie od 15 lat.

5. Gdzie działamy?

Działamy we Wrocławiu i okolicach

Dzięki ograniczonej lokalizacji działalności znamy wszystkie inwestycje w tym mieście.
W razie jakichkolwiek pytań – zawsze można skontaktować się z naszym biurem.

6. Protokół odbioru

Po skończonym odbiorze możecie Państwo bezłatnie (w ciągu 48 godzin) otrzymać nasz protokół

Protokół odbioru mieszkania spisuje przedstawiciel dewelopera na podstawie usterek wskazanych przez naszego pracownika. Niemniej, jeśli życzą sobie Państwo otrzymanie tego typu dokumentów również od nas istnieje taka możliwość. Dokument zostanie sporządzony dla Państwa w ciągu 48 godzin.
Prosimy jednak o powiadomienie o tym pracownika naszego biura przed odbiorem.

7. Lista sprawdzająca

Nasi pracownicy przeprowadzaja odbiór w oparciu o listę sprawdzającą (check-lista)

LISTA KONTROLNA
 powierzchnia mieszkania
 krzywizna ścian
 jakość tynków
 instalacja elektryczną
 instalacja wodna i kanalizacyjna
 wentylacja
 drzwi
 okna
 parapety zewnętrzne
 parapety wewnętrzne
 podłogi i posadzki ( również wilgotność)
 balkony
 tarasy
 grzejniki
 osłony okienne
 drzwi wejściowe
 otwory drzwiowe
 poprawność wprowadzonych zmian lokatorskich
 zgodność z planem
 jakość użytych materiałów (zgodność ze standardem wykonania)
 wymiary ogródka
 ogrodzenie (dom)
 furtka (dom)
 garaż
 komórka lokatorska

8. Odbiór pousterkowy

Przeprowadzamy odbiory pousterkowe

Towarzyszymy Państwu także podaczas odbiorów pousterkowych. Staramy sie, żeby na odbiór pousterkowy przyjeżdżał ten sam pracownik, który towarzyszył Państwu za pierwszym razem.
Koszt odbioru pousterkowego jest niższy o 40% od pierwszego przeglądu.

9. Polskie Normy Budowlane

Pracujemy w oparciu Polskie Normy Budowlane

PN-B-10110:2005Tynki gipsowe wykonywane mechanicznie.
Zasady wykonywania i wymagania techniczne .
PN – 70/B-10100Roboty tynkowe. Tynki zwykłe.
Wymagania i badania przy odbiorze.
PN – 70/B-10101Roboty tynkowe. Tynki szlachetne.
Wymagania i badania przy odbiorze.
PN – 72/B-10122Roboty okładzinowe. Suche tynki.
Wymagania i badania przy odbiorze.
PN – 53/B-10145Podkład pod posadzki. Posadzki z płytek kamionkowych,
lastrykowych i klinkierowych.
PN – 76/8841-22Podkład pod posadzki.
Posadzki z parkietu i paneli podłogowych.
PN – 75/B-10121Okładziny z płytek ściennych ceramicznych szkliwionych.
Wymagania i badania przy odbiorze.
PN – EN/1279-1:2005(U)Szkło w budownictwie. Szyby zespolone izolacyjne.
PN – 88/B-10085Stolarka budowlana. Okna i drzwi. Wymagania i badania.
Instytut Techniki
Budowlanej
Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru
Robót Budowlanych:
A. Roboty ziemne i konstrukcyjne
B. Roboty wykończeniowe
C. Roboty instalacyjne

10. Nasze narzędzia

Nasi pracownicy posługują się certyfikowanym sprzętem:

dalmierz laserowy, higrometr, anemometr, próbnik elektryczny, szczelinomierz, trzystopniowa drabinka, poziomica-łata, kątownik …